פסטיבל הולגאב ה-12 ליצירה ישראלית-אתיופית

1 9 שתי הופעות מחול של הכוריאוגרפית-רקדנית דגה פדר ולהקת המחול שבניהולה האמנותי, ביתא. , יצירתה של פדר ללהקת ביתא, מבוססת Repeat & Rewind על שפת המחול הייחודית שלה, השוזרת אל תוך מחול בןזמננו אלמנטים מהתנועה של המחול האתיופי ומרכיבה מהם שפה תנועתית חדשה. היצירה מורכבת מאלמנטים תנועתיים רפטטיביים החוזרים בווריאציות שונות. פדר משתמשת בתנועה כמו בבגד שלובשים אותו שוב ושוב עד את התנועה עד למיצוייה "סוחטת" שהוא מתבלה, וכך היא מבוצעת על ידי פדר "משכמה ומעלה" הסופי. יצירת הסולו ומתמקדת בתנועת הגוף הנמצא תחת מגבלות מרחביות שנכפו מבחוץ. דגה מנסה למצוא את החופש והעצמאות בכל פיסה קטנה של תנועה שנותרה בתוך המרחב המצומצם שבו היא נעה. השימוש החסכוני במרחב מעצים את האינטנסיביות והנוכחות של החלק העליון של הגוף, במיוחד של הראש והכתפיים, הדומיננטיים במחול האתיופי. Two dance performances of dancer-choreographer Dega Feder and the Beta dance company, under her artistic direction. dance work by Feder and the Beta Ensemble is based upon a unique idiom developed by Feder, which interweaves contemporary dancewithelements of Ethiopian dance movements, constructing a new style from them. The work consists of repetitive movements recurring in different variations. Feder utilizes movement like a garment worn again and again until it wears out, squeezing it to the very last drop. The solo work “Outstanding” is performed by Feder and focuses upon movements restricted by externally imposed constraints of space. Dege attempts to find the freedom and independence in every tiny scrap of movement that remains possible in the limited space surrounding her. This thrifty use of the available space increases the intensity and presence of the upper torso, in particular head and shoulders, which are dominant in Ethiopian dance. ניהול הלהקה, דגה פדר כוריאוגרפיה, ביצוע מזל דמוזה עלמה ליבנה חן מסיל סמרט היילו גודאי ביטואלין דגה פדר רקדניות Dega Feder artistic director, choreographer and dancers Mazal Damuza Alma Livneh Chen Massil Samrat Haylu Gudai Bitoalin Dege Feder dancers

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=